[لطفا جهت مشاهده لینک ها ثبت نام کنید. ] یک نوع دستگاه خنک کننده ای است که امروزه بهترین راهکار برای خنک کردن واحدهای بزرگ مانند کارخانجات، مجتمع تجاری، بیمارستان ها و بسیاری از اماکن قایل استفاده میباشد.حتی امروزه سایز کوچکی از چیلرها هستند که بعنوان [لطفا جهت مشاهده لینک ها ثبت نام کنید. ] یا مینی چیلر به بازار عرضه میشود.حال چیلر هابه دو دسته چیلر تراکمی و چیلر جذبی تقسیم بندی میشوند.

اما مورد مهم نگرانی‌های موجود در مورد طراحی و انتخاب [لطفا جهت مشاهده لینک ها ثبت نام کنید. ] شامل:کارایی، بازده، تعمیر و نگهداری میباشد که شرکت ناب زیست با داشتن کارشناسان بسیار مجرب و با تجربه میتواند شما عزیزان را در زمینه طراحی و انتخاب چیلر هواخنک با بروزترین اطلاعات راهنمایی کند.

دستگاه کنترل فشار روغن در [لطفا جهت مشاهده لینک ها ثبت نام کنید. ]

این وسیله جهت کنترل کردن مداوم فشار روغن کمپرسور می‌باشد. اگر در کمپرسور فشار روغن نباشد باعث صدمه دیدن آن می‌شود. کنترل روغن دارای دو لوله موئین می‌باشد که یکی از آن‌ها به قسمت مکش (ساکشن) کمپرسور و دیگری به قسمت فشار روغن کمپرسور متصل می‌شود. بین فشار مکش کمپرسور و فشار روغن باید حداقل ۱۰ psi فشار باشد در غیر این صورت کنترل روغن فرمان قطع میگردد. هنگامی که کنترل روغن احساس کند که فشار زیر ۱۰ psi است یک هیتر درداخل کنترل روغن شروع به گرم شدن می‌شود و پس از گذشت ۹۰ ثانیه حرارت هیتر باعث قطع شدن جریان شده و کمپرسور خاموش می‌شود.

[لطفا جهت مشاهده لینک ها ثبت نام کنید. ]:
[لطفا جهت مشاهده لینک ها ثبت نام کنید. ] با کمپرسور رفت و برگشت
[لطفا جهت مشاهده لینک ها ثبت نام کنید. ] با کمپرسور اسکرو
[لطفا جهت مشاهده لینک ها ثبت نام کنید. ] با کمپرسور اسکرال
[لطفا جهت مشاهده لینک ها ثبت نام کنید. ] با کمپرسور سانتریفیوژ

در [لطفا جهت مشاهده لینک ها ثبت نام کنید. ] گاز ابتدا توسط کمپرسور، متراکم شده و سپس به کندانسور وارد میشود و توسط آب یا هوای محیط، خنک میگردد و به مایع تبدیل میشود. این مایع با عبور از شیر انبساط یا لوله موئین وارد خنک‌کننده (اواپراتور) می‌شود که در فشار کمتری قرار دارداین کاهش فشار باعث تبخیر مایع گردیده و در نتیجه مایع سردکننده با گرفتن حرارت نهان تبخیر خود از محیط خنک‌کننده، باعث ایجاد برودت در موادی که با قسمت خنک‌کننده در ارتباطند می‌گردد. سپس گاز ناشی از تبخیر، به کمپرسور منتقل می‌شود.
با عبور بخار با سرعت در یک مسیر هوای کندانسور مکیده می‌شود. خلاء در کندانسور به علت تبدیل بخار به اب و اختلاف حجم بین بخار و آب ایجاد می‌گردد.